19 Mart 2013 Salı

KARATAY DİYETİ SERÜVENİM:))

Tiroit hastası olmamında etkisiyle hep dikkat etmek zorunda kaldım beslenmeme kilo yapacak çoğu besinden senelerce uzak durdum,düzenli spor yaptım,ta ki doğuma kadar...:)doğumla birlikte ilk 7 ay süt için sınır koymadan beslendim,birçok doktor sadece  suyun süt oluşumu için yeterli olduğunu söylüyor  ancak bende durum farklı oldu,belli besinleri alırsam çok fazla oluyordu süt,bunlardan en temeli sürekli içtiğim üzüm kayısı elma hoşafıydı,bu değişen beslenme süreci sonucunda rekor kilolara ulaştım,kiloları tekrar vermek için kolları sıvadığımda  spor yapacak yada günde 6 öğün yiyebilecek zamanım olmadığını fark ettim,bazen akşama kadar yemek yemeyi unutarak geçiyordu.
Az öğün ile kilo veremem ki derken Karatay hocanın televizyondaki konuşması dikkatimi çekti,şimdiye kadar bildiğim bütün beslenme bilgilerinden başka bir şey anlatıyordu.kulaktan dolma listelerin güvenilir olmadığını düşünürüm hep,yine de merak edip kitabını aldım.
Kitabı okuyunca ikna olacağım birçok hususla karşılaştım.Özetlemek gerekirse;

- Sabahları kuvvetli ve proteinli kahvaltı yapılması şart!
- Öğünler arasında en az 4-5 saat geçirilmesine dikkat edilmelidir.
- Günde 3 öğünden fazla yemek yenilmemeli, ara öğünler kalkmalıdır.
- Öğünler arasında bol limonlu su, limonlu şekersiz çay veya ayran içilmelidir.
- Her gün 2-3 litre sıvı almaya dikkat edilmelidir.
- Akşam saat 20:00'den sonra hiçbir şey yenilmemelidir.
- Her gün veya akşam en az 40-60 dakika yol yürümeli ya da en az 40-60 dakika sevilen bir fizik aktivite yapılmalıdır.
- Kabız olmamaya dikkat edilmelidir. Doğal yiyeceklerle her gün iki kez yumuşak bir şekilde büyük abdeste çıkılmalıdır.
- Yaz ya da kış aylarında normal şartlarda kanda D vitamini düzeyinin en az 50 ng/ml'nin üzerinde olması gerekir. Kanser hastalarında 70 ng/ml olması önerilmektedir.
- Sağlıklı doğmamızda, büyümemizde, ürememizde ve yaşamamızda gerekli olan (olmazsa olmaz); sıvı yağ ve doğal yiyeceklerde bulunan Omega-3, Omega-6 ve Omega-9 yağları doğallıkları bozulmadan tüketilmelidir.
- Doğal ve bozulmamış olan Omega-3 yağlarının gıdalarla alımı artırılmalı. Bütün işlenmiş ve hazır yiyeceklerde bulunan bozulmuş Omega-6 ve trans yağların tüketilmeleri bilinçli bir şekilde azaltılmalıdır.
- Yapılan bilimsel araştırmalar çok az yağ ya da yağsız gıdalarla beslenenlerde kolesterolün azalmadığını, aksine yükseldiğini göstermiştir. Çok az yağ yiyen ya da yağsız gıdalarla beslenenlerin de kilo veremedikleri gibi, aksine kilo aldıkları da görülmüştür. Sağlıklı yağlar; hayvansal katı yağlar, doğal tereyağı, soğuk sıkım sızma zeytinyağı, Omega -3, fındık ve keten tohumu yağlarıdır.
- Sağlıklı kilo vermek ve sağlıklı kilomuzda kalarak dinç, hayat dolu ve enerjik yaşamak istiyorsak düşük glisemik indeksli karbonhidratları, bozulmamış yağları ve sağlıklı proteinleri tüketmemiz gerekir.
- Vücut yağlanmasını önlemek ve bozulmuş kan yağlarını normalleştirmek amacı ile mutfakta doğal tereyağı ve sağlıklı sıvı yağlar tüketilmelidir.
- Doğal balık yağı Omega-3 ve kolestrol bütün hücre zarlarımızın temel yapı maddeleridir.

Karatay Diyeti'yle Yaşam Boyu Sağlık
Prof. Dr. Canan Efendigil Karatay

denemeye karar verdim sonuçta saat başı acıkma hissi olan biriyim iştahlı değilim ama ara öğün yemezsem(meyve,yoğurt..)halsizlik hissediyordum,diyetin menüsü şöyle

kahvaltı;çok önemli olan bir öğün eksik yapılmaması şart,2 yumurta(haşlanmış yada omlet),yeşillik,domates,salatalık,15 tane zeytin(en değerli meyve olduğunu söylüyor)istediğin kadar peynir,şekersiz çay,1 çay bardağı ceviz(dönüşümlü badem fındık fıstık ta olabilir)


öğlen:kahvaltıdan sonra en az 4 saat geçmeli,istediğin sebze yemeği,yada et yemeği ek olarak yoğurt ayran olabilir yine yemeğe ek olarak salata olabilir(bol zeytinyağlı),meyve yenecekse öğünden hemen sonra yenmesi gerektiğini söylüyor


akşam:öğlen ile arasında en az 4 saat olmalı öğlen yemeğine benzer bir menü

akşamdan sonra çay dışında sabaha kadar bir şey yenmiyor

en temel husus kilo verinceye kadar pilav makarna ekmek hamur işi şekerli gıdalar yasak.İstenilen kiloya ulaşınca bulgur pilavı menüye ekleniyor.

Başladığım günden itibaren hiç açlık hissetmedim,en zor olan meyveyi istenilen saatte yiyememekti.4 ayda yaklaşık 8 kilo verdim diğer diyetlere göre daha yavaş veriliyor kilolar ama beden kendini daha çok toparlıyor(benim deneyimim tabi)birkaç ay sonra kan tahlili yaptırmayı düşünüyorum,
son 1 aydır biraz listeyi aksattım 4 gündür yine liste dışına çıkmadan devam ediyorum,önümde verilmesi gereken 10 kilo daha var:)

7 yorum:

  1. sonuçtan bizi de haberdar etmeyi unutma ablacm:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. haber veririmtatlım:)sesim çıkmıyorsa bilki karatay başarıya ulşamadı:)

      Sil
  2. Umay,
    Bende de tiroid var, Hashimoto tiroidi. Hicbir sey fayda etmiyordu, halsizlik, uykuya doyamama, kolay sinirlenme, fibromiyalji, asid reflusu, migren ve birkac sey daha vardi. Sonradan ogrendim ki uygun bir diyetle hepsi geciyormus, yaptim ve hepsi gecti. Bu da AIP dieti (Auto-immune protocol). Bunda gluten, sut ve sut urunleri, tum tahillar, tum baklagiller, yumurta, seker, kuruyemisler, cekirdekler, domates, biber, patlican, patates, alkol ve agrikesiciler yok. Et, sebze ve cok sekerli olmayan meyveler serbest. Ben hepsini daha birakmadim ama gluten, sut ve sut urunleri, tahillar, agrikesici zaten icmiyordum, bir de domates, biber, patlican ve patatesi kesince bile acayip faydasini gordum. Kilo da cok rahat verdim.

    Gecmis olsun, tebrikler ve de basarilar sana!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende hashimato hastasıyım gerçekten zor..metabolizma daha yavaş çalışıyor hep geriden geliyorsun kalori yakımı hususunda..AIP diyetini ilk sizden duydum desem inanırmısınız,bayağıda katı bir liste,tebrik ederim iradediniz için ,bilgi için teşekkürler,araştıracağım bende nasıl bir diyet olduğunu

      Sil
  3. Umay,
    Hadi ya, sende de mi Hashimoto var! Bu AIP dieti hakkinda suradan bilgi alabilirsin: http://thyroidbook.com/blog/autoimmune-gut-repair-diet/
    Bu diet 3 ay sureyle uygulaniyor, amaci bagirsak florasini tedavi etmek. Sonra tek tek yemek istedigin gidalari vucuda tanitiyorsun ve hangisinin sistemini cokerttigini buluyorsun. Bu arada gluten hicbir zaman yok, cunku gluten ve tiroid hormonu icin uretilen antibodiler ayniymis. Vucut glutene saldirmak icin antibodi urettiginde tiroidine de saldiriyormus. Ben gluteni kestikten sonra inanilmaz iyilestim. Enerjim yerine geldi, migrenim gecti, fibromiyaljim gecti. Yalniz gluten konusunda dikkatli olmak gerekiyor, cunku yanlislikla yediginde vucuttan atilmasi 3-6 ayi bulabiliyor.
    Neyse, seni facebook'tan ekledim. Kabul edersen, seni bizim Hashimoto Tiroid Hastaligi grubumuza da ekleyebilirim, orada daha cok bilgi sahibi olabilirsin. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. hemen bakıyorum face e :))

    YanıtlaSil
  5. Ben de deneyeceğim galiba :)) sizin yazınızı okumam iyi oldu .

    YanıtlaSil