9 Şubat 2013 Cumartesi

alerji hikayemiz...

belki de bizim gibi şüpheleri olan ama bir türlü sebebini bulamayan aileler için yazıyorum...çünkü benim o dönemde en çok ihtiyacım olan aynı sıkıntıları yaşayan varmı?varsa ne yapıyorlar?şeklindeydi..

Umay 3. ayından sonra fark ettiğim bir burun tıkanıklığı vardı,sabah daha yoğun oluyordu,nerdeyse birtek ben farkındaydım,serum fizyolojik sıvılardan her gün kullanıyordum,burnunu temizliyordum ancak hala tıkanıklık devam ediyordu,8 aylıkken çapa kulak burun boğaz baktı ve herhangi bir sorun olmadığını iletti,eyvallah dedik,pimpiriklik yapıyorum diye kızdım kendime.
Ve yine her emzirmeden sonra sıklıkla kusuyordu,miktar fazla değildi ama rutin olması soru işareti oluşturuyordu,sıklıkla hıçkırık ve geğirmede söz konusuydu,kendi doktoru reflü olmayacağını çünkü reflü olan çocuklarda kilo alma sıkıntısı olduğunu söyledi.
15 aylıkken tek başına bir öksürük peydah oldu,15 gün devam etti,birkaç kere öksürürken kustu,doktorumuz iburamin verin dedi,verdik geçmedi...geçmedi...
ve dayanamayıp bir alerji doktoruna götürdük,ne olacak ki çocuk değilmi öksürür gibi gözükse de,belkide en doğru kararı almış olduk ve yonca hocayla tanıştık.www.alerjikçocuk.com
Öykümüzü dinler dinlemez,reflü ve sinüzitten şüphelendi,şaşırdık küçücük çocukta sinüzit olurmu??evet ikisi kardeş hastalıkmış reflü sinüziti tetiklermiş ve alerji testi yapacağız dedi,oysa 4 yaşından önce alerji testleri sonuç vermez diye biliyorduk,küçük olduğu için kan testi yapıldı,çok olumsuz sonuçlar beklemiyorduk,başka bir sıkıntı yoktu ki,alerji sürekli hapşırmak yada sürekli öksürmek yada oranın buranın ciddi kızarıp egzama olmasıydı benim için,ama sonuçlar şok etti,umay gerçek anlamda çok alerji bir bünyeye sahip olduğunu öğrendik,1. sırada dermatophagoides farinae yani ev tozlarına,sonra inek sütüne,çok az kuru yemişe ve yumurta akına.
İnek sütüne çok yoğun olmasa da refüden dolayı diyete başladık,bizim için en zor kısmı bu idi,hiçbir süt ürünü kullanmıyoruz onun yerine aptamil pregomin as yi içiriyoruz.
Ev tozu için bütün halılar kalktı yatağına ve yorganına özel kılıf alındı,hepa filtreli elektrik süpürgesi kullanılıyor.
Reflü için beslenme şekli tamamen değişti,gece sütü kesildi(gece bir sefer de  300 cc ye yakın içiyordu),uyumadan 2 saat önce beslenme kesildi.
Aldığımız önlemler gerçek anlamda rahatlattı oğlumu artık sık geğirme hıçkırık diş gıcırdatma ve ara sıra beliren öksürükler yok oldu.
Beslenme alerjisi 3 yaşından sonra çoğu zaman ortadan kalkıyormuş ancak ev tozu için 3 yaştan sonra tedaviye başlanacak,bu tedavi dil altı aşısı olacak.

 
 
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder